Ми з Тетяною Борисівною Чернявською, учителем молодших класів Канівської школи № 4, в класі якої постійно проводимо заняття-екохвилинки, вирішили нашим учням подарувати незвичайну практичну. З природознавства. За шкільною програмою. 4 клас.
КВЕСТ! ПОШУК СКАРБУ!
Ми організували його на садибі Канівського природного заповідника.
Виявляється, майже не сходячи з доріжок, можна отримати справжнісіньку пригоду!
Отже, завдання: знайти скарб.
Як? Знайти ключі! І зібрати. 8 ключів на команду. 3 команди. За підказками на кшталт: «Кривою дорогою до синіх дверей з підковою, від них по азимуту 240 - 35 кроків, і до кутка». Підказка – разом з ключем. Не знайшов ключа – нема й підказки. А знайти їх можна, лише користуючись компасом.
Але ключі деякі можна знайти (десь вони заховані), а деякі – треба заробити, виконавши завдання Діда-Травовіда, Лісової Королеви та Хазяйки Грибів (так ми разом з орієнтуванням згадуємо і про охорону природи, і про правила поведінки на природі, надання першої медичної допомоги, тощо).
Ну що, зібрали ключі? Кожна команда приносить свою частку перемоги (свої 8 ключів). А ПЕРЕМОГТИ (скласти карту та знайти скарб) можна ТІЛЬКИ РАЗОМ!
А тепер – в кожному є шматочок завдання. Знайти пари: умовне позначення на топографічній карті – і підпис до нього. Нічого складного – картинки з підручника. Але треба ж згадати!
Ага, пари склали. А тепер з них як пазл треба скласти... карту з відміткою, де схований скарб.
А потім, користуючись нею, цей скарб знайти.
На все це пішло у нас півтори години. Півтори години задоволення, гри, азарту. Під кінець: азимут? ой, яка проблема, раз – і готово! А скарб – дійсно скарб! Печиво!
І ще півгодини – чаювання з поїданням скарбу.
Гаряча лінія Канівського природного заповідника, на яку можуть звертатись громадяни у випадку:
пожежі в лісі;
протиправних дій, що завдають шкоди природі (рубки дерев, полювання на звіра, збирання грибів, лікарських рослин, ягід);
виявлення в природі поранених диких тварин.
Також бажаючі можуть отримати, за цим номером, інформацію стосовно законного перебування на території заповідника.