Екологічне виховання набуває пріоритетної ролі у навчально-виховному процесі як дошкільних навчальних так і загальноосвітніх закладах. У школах використовують різноманітні методи еколого-просвітньої роботи спрямовані на формування у дітей потреби екологічного та естетичного ставлення до природи, вміння помічати її красу, милуватися природою, відчувати свій фізичний та емоційний зв'язок з нею.
Але щоб краще розуміти природу потрібно спостерігати за нею безпосередньо перебуваючи серед природи. Тому, наприкінці навчального року, впродовж чотирьох тижнів, діти разом з вчителями та батьками приїжджали до Канівського природного заповідника.
Із 24 травня по 16 червня до Канівського природного заповідника завітали вихованці Канівських загальноосвітніх шкіл №1, №3, №4, №6, санаторної школи-інтернату та Литвинецького, Степанецького, Мартинівського ліцеїв, Беркозівської гімназії, КЗ «Козарівської початкової шлоли».
За час, проведений у заповіднику, учні спільно з педагогами, мандрували заповідним лісом по екологічних стежках на Мар'їну гору, Чернечу гору, Велике Скіфське городище. Лісовими стежками юні захисники природи діставалися центральної садиби природного заповідника, де ознайомлювалися із метеоприладами на метеомайданчику, брали участь у майстер-класі по визначенню отруйних та їстівних грибів, вивчали лікарські рослини своєї місцевості.
Працівники заповідника ознайомили з рослинним і тваринним світом Канівщини. Діти наживо побачили деякі рослини, що занесені до Червоної книги України, але поширені в нашому регіоні. Сподіваємося, ці знання допоможуть їм впевнено визначати ці види та нагадувати канівчанам про необхідність їх захисту.
Команди учнів активно змагалися у пізнавальних природоохоронних квестах: «Таємниця стародавнього скарбу», «Таємничі стежки». Виконували завдання, що спрямовані на розвиток уяви, креативного мислення, творчості та знаходили солодкий «скарб». Отримали навички безпечної поведінки у дикій природі, базові навички з орієнтування на місцевості, використання компасу та надання першої медичної допомоги. Відвідали метеомайданчик та дізналися про роботу метеорологів, функції метеоприладів та іншого метеорологічного обладнання. Переглядали мультимедійні презентації та фільми про життя тварин в дикій природі.
Вивчаючи довкілля, школярі відпочивали і насолоджувались красою природи, відчули єднання з природою.
Стежками заповідного лісу.
|